یکی از چالش ­های مهم در سیستم ­های تهویه مطبوع و تاسیسات ساختمان­ های بلند و آسمان­ خراش­ها، کنترل فشار ثقلی آب ورودی به موتور خانه­ ها می­ باشد. این فشار به علت ارتفاع زیاد سیستم پایپینگ ایجاد شده و به دلیل قرار گرفتن موتور خانه در پایین ترین ارتفاع، به صورت مستقیم به تجهیزات موتورخانه وارد می­ شود. کنترل این فشار زمانی اهمیت خود را نشان می ­دهد که بدانیم هریک از تجهیزات موتورخانه تحت استانداردهای فشاری مختلفی طراحی و ساخته شده­ اند و در صورت بالاتر رفتن فشار از مرز استاندارد، تجهیزات دچار اختلال در عملکرد شده و یا حتی آسیب جدی می ­بینند.

از روش­ های متداول مقابله با این معضل استفاده از شیرهای فشار شکن می­ باشد که همواره با مشکلاتی از قبیل افت فشار بسیار بالا در سیستم پایپینگ و اختلال در عملکرد پمپ ها (در صورت گرفتگی و خرابی) همراه است.  پس از شیر های فشار شکن راه حل جدید تر و بهینه تری برای حل این مشکل ارائه شده و آن استفاده از مبدل­ های صفحه ای به عنوان واسطه در سیستم پایپینگ است.

این مبدل­ ها علاوه بر حل مشکل فشار آب ثقلی در ساختمان­ های بلند، با جدا سازی مدار اولیه ی آب (آب گردشی در چیلرها یا دیگ ­ها) از مدار ثانویه (آب گردشی در فن کویل ها یا هواسازها)، نقش بسزایی در متعادل­ سازی و تثبیت دماها، فشارها و دبی­ گذرا در هر دو طرف داشته و با تنظیم فشار باعث افزایش چشم­گیر طول عمر تجهیزات موتورخانه می ­گردد. شرکت دانفوس با تولید و عرضه­ ی انواع مبدل ­های صفحه ­ای در مقیاس جهانی، پیشگام در اجرای این نوع تکنولوژی در سیستم های پایپینگ با ارتفاع زیاد می­ باشد.

بازرگانی تکنو سرویس یکی از زیر مجموعه های گروه صنعتی تهویه سام،  به عنوان نماینده ی رسمی شرکت دانفوس، با استفاده از مبدل ­های صفحه ­ای جوشی دانفوس و مبدل­ های صفحه­ ای واشری ساندکس، طرح “مبدل صفحه­ ای واسطه” را در پروژه های بزرگ متعددی نظیر فرودگاه بین­ المللی امام خمینی، هتل اسپیناس تهران، هتل قصر مشهد، هتل روتانای مشهد، پروژه­ ی برج مسکونی باران 2 مشهد و … اجرایی کرده است.