به علت اهمیت بالای بهداشت در صنایع داروسازی، آب مورد استفاده در این صنایع  تحت استانداردهای خالص ­سازی بسیار سخت­گیرانه و دقیق و بر اساس شرایط خاصی تولید می شود. این استانداردها شامل استانداردهای هایژنیک و گذراندن آزمایشاتی از قبیل تست TOC (میزان کربن آلی محلول در آب)، تست کانداکتیویتی یا رسانندگی الکتریکی، تست سطح آلودگی میکروبی و … می ­باشد. روش­ های متنوعی برای استحصال آب با خواص مذکور وجود دارد که رایج ترین و مورد تاییدترین آن (براساس استانداردهای بین­المللی)، روش “تقطیر تراکمی” است. دراین روش آب معمولی تبخیر شده و با تقطیر مجدد خالص سازی می­ شود.

اصلی ترین تجهیز مکانیکی مورد استفاده در سیستم تقطیر تراکمی، مبدل حرارتی است که در آن بخار آب با انتقال حرارت با آب سرد تقطیر می­ شود. با توجه به راندمان حرارتی بالای مبدل­ های صفحه ­ای نسبت به سایر مبدل ­های حرارتی معمول، رشد استفاده از این نوع مبدل در سیستم­ های تقطیر دارویی در دهه­ ی اخیر بسیار قابل توجه بوده است.

شرکت دانفوس یکی از معتبرترین شرکت های فعال در زمینه­ ی تولید و ارائه­ ی انواع مبدل صفحه ­ای جوشی و واشری جهت کاربری های دارویی و هایژنیک  می­ باشد. بازرگانی تکنوسرویس به عنوان نماینده­ ی رسمی این شرکت در ایران مسئولیت تامین مبدل­ های صفحه­ ای را برای سیستم­ های تقطیر داروسازی  و کاربری های هایژنیک بر عهده دارد. این شرکت با ارائه­ ی انواع مبدل­ های صفحه­ ای دانفوس در ظرفیت­ ها و سایزهای مختلف، پاسخگوی نیاز صنعت داروسازی کشور به این نوع مبدل حرارتی بوده است به نحوی که هم اکنون شرکت ­های داروسازی متعددی در سیستم تقطیر خود از مبدل­ های صفحه­­ای جوشی دانفوس استفاده می­ کنند.