مبدل های صفحه ای جوشی دانفوس در کاربری گرمایش از کف

باتوجه به نیاز ساختمان ها وجود یک سیستم گرمایشی مناسب در جهت رفاه ساکنین ضروری است. سیستم های گرمایشی مانند بخاری به مرورزمان جای خود را به سیستم های جدید مانند فن کویل و شوفاژ و همچنین گرمایش از کف خواهد داد که که به علت ایجاد آسایش حرارتی درساختمان ها وپروژه های مختلف با کاربری های متفاوت از جمله پروژه های آپارتمانی و ویلایی و استخرها و غیره درحال گسترش است تاکنون پژوهش های زیادی به مقایسه سیستم های گرمایشی مختلف پرداختند که نتیجه کلی آن دورشدن ازسیستم های گرمایشی قدیمی مانند شومینه و بخاری می باشد که سهم عمده ای ازانرژی اتلافی را شامل می شود اما سیستم های جدیدتر به دلیل قیمت بالا و عدم آگاهی از فواید این سیستم ها  استقبال ازآن با سرعت مناسب گسترش نیافته است که این عدم اگاهی از طریق فرهنگ سازی دربین مردم درجهت اگاهی بخشیدن ازفواید سیستم گرمایش ازکف برطرف خواهد شد.

در رابطه با مزایا و معایب سیستم های جدید میتوان چنین بیان کرد: از مزایای بارز فن کویل راندمان بالا و سرعت گرمایش مناسب آن است و معایب آن نیز وجود صدا و همچنین قیمت بالاتر نسبت به رقبایش نام برد. اما در رابطه شوفاژ بی تردید مهمترین مزیت این سیستم قیمت مناسب آن است و همچنین از مزایای دیگری مانند گرمایش مناسب و عدم وجود صدا در این سیستم نام برد و البته در بین رقبایش از بیشترین معایب مانند ایجاد دوده و کثیفی و در نتیجه نیاز بیشتر محیط به نگهداری و همچنین بهم خوردن دکوراسیون و عدم تناسب با طراحی های داخلی جدید برخوردار است و در آخر میتوانیم از سیستم گرمایش از کف که سیستم جدیدتری نسبت دو سیستم دیگر است نام برد . از مزایای بارز این سیستم گرمایش مطلوب و یکنواخت و معایب قیمت نسبتا بالای این سیستم میتوان نام برد.

تجهیزات مورد نیاز سیستم گرمایش از کف شامل: لوله و  مبدل و کلکتور و اکچوئیتور(جهت کنترل و قطع و وصل کردن مدارها در کلکتور از قطعه ای به نام اکچوئیتور استفاده می گردد) و  شیر هواگیری اتوماتیک و ترموستات محیطی و شیر کلکتوری و جعبه کلکتور و عایق گرمایش از کف و بست لوله و بست میباشد.

مبدل های گرمایشی صفحه ای جوشی دانفوس مناسب ترین گزینه جهت گرمایش از کف در آپارتمان ها می باشند که کاهش هزینه اولیه ، سهولت نصب و بهره وری از راند مان بالا را به همراه دارند . ابعاد بسیار کامپکت و وزن کم این مبدلها باعث حمل آسان و نصب ساده آنها می گردد. برای انتخاب مبدل مناسب به طور معمول در سمت دیگ با دمای ورودی 180 درجه فارنهایت و دمای خروجی 160 درجه فارنهایت و در سمت گرمایش از کف با دمای ورودی 100 درجه فارنهایت و دمای خروجی 120 درجه فارنهایت در نظر گرفته میشود و همچنین دبی جریان عبوری و افت فشار هم در انتخاب صحیح مبدل بسیار مهم میباشد. مبدل های گرمایی دانفوس بر اساس نیاز مصرف کننده ها در ظرفیت های مختلفی تولید میشود.